zaterdag 25 februari 2012

donderdag 22 februari 2012; Helaas pindakaas

We gaan de douche in onze slaapkamer opnieuw betegelen, dus heeft Andre gisteren met z'n vader alle tegels en lijm van de muren gehaald. Dus voor mij een mooie klus om de slaapkamer weer stofvrij te krijgen, zolang ik moet wachten voor ik gebeld wordt door dr de Boer. Wel last om waar je ook heen gaat je telefoon mee te nemen, je zal het belletje maar missen!
Tussen de middag gaan we samen met de hand wandelen: mobieltje natuurlijk mee, samen met papier (met vragen) en een pen.
Dan op de terugweg van e wandeling (circa 13.00 uur) gaat de telefoon, het is dr de Boer.
Auto aan de kant en mobiel op de speaker; en kom maar op met de uitslag.

Er is geen kwaadaardig weefsel gevonden in de punctie; dit is een opluchting.
MAAR er is wel Tg (thyroglobuline) in mijn bloed aangetoond. Tg wordt alleen maar gemaakt door schildklier(kanker)cellen, dus in mijn lichaam zitten dus nog schildklier(kanker)cellen. Of het schildkliercellen of -kankercellen zijn dan kan niet gezegd worden. Met de kennis van dat er meerdere "verdachte klieren" in de rechterkant van mijn hals zitten en de overgevoeligheid die ik als bijwerking voelde na de thyrogenprikken, ga ik er vanuit dat het om schildklierkankercellen cq uitzaaiingen gaat.
SHIT, SHIT, SHIT, SHIT!!!
Maar ik had me er na vrijdag al wel op voorbereid, dus het voelt niet als een enorme klap.

De waarde van het Tg is 2,4; dit geeft aan dat de hoeveelheid schildklier(kanker)cellen die nog in mijn lichaam zit niet heel erg veel is. Wanneer er meer cellen in je lichaam zitten dat wordt er meer Tg aangemaakt en is de waarde in het bloedonderzoek dus hoger. Voor de geinteresseerden onder ons: andere waarden zijn: TSH: 11,6; T4: 32. 
De de hoeveelheid schildklier(kanker)cellen is zoveel dat het bestreden kan worden met een radioactieve jodium behandeling; opereren hoeft dus niet. Daar had ik trouwens ook geen rekening mee gehouden.
Ik moet dus nog een keer in quarantaine L.

Wanneer ik de radioactieve jodiumpil krijg, moeten de schildklier(kanker)cellen natuurlijk wel actief zijn en dat betekend dat ik of moet stoppen met de pillen die ik slik (thyrax) of ik wordt weer ingespoten met thyrogen. (Met het slikken van thyrax hou je namelijk de schildklier(kanker)cellen slapend.) En dr de Boer geeft aan dat dit laatste gaat gebeuren. Hier ben ik echt super blij mee, want als ik zou moeten stoppen met de thyrax, waarschijnlijk voor een week of 5-6, dan wordt ik weer sloom en moe en ga ik waarschijnlijk weer veel aankomen. En dit zou dan niet direct over zijn als je weer begint met thyrax.
Dus nu is het even 2 weken afzien en dan kan ik ook “gewoon” weer verder met m’n leven.

In maart kan ik in principe al ik quarantaine!
Maar half maart willen we nog graag op wintersport en nog veeeeeel belangrijker: op 2 april gaat Fleur voor het eerst naar de basisschool en deze mama gaat en wil dit hoogtepunt voor geen goud/jodiumpil missen. Ik als mama zijnde moet toch mijn prachtige meisje naar haar eerste schooldag brengen!!??
En dat is Fleur op 12 april jarig, dat moeten we toch ook nog vieren??!!

En omdat het gelukkig geen haast heeft, is het mogelijk om de jodiumpil uit te stellen tot half april.

De planning is nu als volgt:
11 april starten met een jodiumarm dieet;
16 en 17 april thyrogen prikken thuis in mijn bil;
18 april naar het AvL, bloedprikken en wanneer dit goed is (is het wel), in quarantaine.
Daar zit ik dan tot vrijdag 20 of zaterdag 21 april. Dan is mijn straling weer zo laag dat ik weer naar buiten mag. MAAR dan heb ik weer 7 tot 10 dagen leefregels waar ik me aan moet houden en dat betekend dat (moet even heel hard huilen) ik niet te veel bij mijn meisje in de buurt mag zijn. Mijn straling is nog zo hoog dat ik minimaal 2 meter afstand van mensen moet houden en kinderen en zwangere vrouwen zijn extra gevoelig voor straling.
Dus een bedje bij mijn ouders is ook al weer geregeld, voor wanneer ik uit het ziekenhuis kom.

En dan zul je zie dat mijn ouders (die bijna nooit weekendjes weggaan) een weekendje weggaan!!!! Maar dat is ook al weer opgelost: Jolanda, mijn schoonzus, komt en blijft slapen. We maken er een gezellig weekendje van maar wel op een afstand van minimaal 2 meter!!

Dus alles is geregeld, maar eerst lekker op vakantie, Fleur naar school en haar verjaardag vieren en dan er tegen aan (net als vorig jaar)!!
Ik ga nu op 18 april het ziekenhuis in terwijl ik er vorig jaar op 18 april uitkwam (operatie).

Ik had het allemaal niet verwacht (misschien een beetje naief), maar heb er nu vrede mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten